C.E.O.Ammart.

C.E.O.Ammart.
Asal usul, Parit Mat Keling,Bagan Serai.Perak.

Jumaat, 16 Oktober 2009

Asalamualaikumwarahmadllahiwabarakhtuh.

Zamzuri bin Ibrahim.(ibuku yang mulia Pah binti Hapiah) saya terlalu jahil lagi kerdil.Akan tetapi tetap ingin mencari ilmu dan megerjakan apa yang wajip.Blog ini pelantar untuk saya berkongsi keistimewaan apa yang kita ada.Saya berasal dari Parit Mat Keling,Bagan Serai,Perak.Biasalah...asal dari ziroo ( pesawah) yg serba kekurangan. Saya mula belajar pun...,sekolah rendah hinggah darjah enam saja, di sek rendah kebangasaan TELOK MEDAN.Saya hanya ada beberapa sijil atau perakuan sahaja.Dari pusat latihan/pegajian yg terbilang juga di MALAYSIA.Namun saya tetap bodoh dalam banyak hal.Sebagai contoh tukang besi tersohor seintro dunia mana munkin ia tahu hal PERHUTANAN/ALAM MISTIK/pertukangan seni kayu. Begitu jua dengan kita walaupun bergelar TUN/DATO'SERI/DATUK/TAN SERI/YB....DLL. tetap ada bodohnya.BODOH kita dibidang yang bertentangan dengan kemahuan kita itu sukar kita tangani.Kebiasaan kita akan pandai dan sekadar tahu .Mukmin sejati ia tidak sesat walau dimana ia berada.Dalam hutan tanpa peta dan kompas gelap gelita dimalam hari,pasti jumpa jalan pulang hanya berbekalkan iman dan taqwa.Ini jelas terjadi pada saya serta angota komando yg beriman.Bantuan allah itu amat luas dan terlalu sukar untuk kita fikirkan.Apa mungkin kita boleh menetang dan menafikan kekuasan kebesaranya? segalanya ada pada maha pencipta dan penjaganya.Ada ayat al quran dan hadis,lebih kurang ini fahaman saya:tidak dijadikan Alam semesta ini dan isinya selain untuk beribadat dan menyembah ALLAH.Itu yang saya megerti.. pada ustat dan alim ulamak bantu betulkan kesalahan saya kerana saya ini sifat baharu.Pada yang lebih bodoh dari saya jangan rasa diri anda tidak bijak atau bodah kerana masa masih ada untuk kita mencari sesuatu yang kita ingin ketahui.Ampun dan maaf pada bukan muslim,ini fahaman saya jika diri kita hanya satu mengapa anda sembah berbilang tuhan.Jika tuhan ada anak, mengapa? anaknya tidak buat bumi lain untuk cucunya.Sanyangilah diri kita jangan termasuk kedalam neraka tempat penyiksaan yang teramat dasyat,TUHAN-DEWA-SYAITAN&JIN/ALLAH-MALAIKAT-SYAITAN&JIN. Islam dulu sekarang selamanya satu sahaja.ALLAH yg esa.umat islam minta dan berserah segalanya pada ALLAH dan yang amanah/petugas ALLAH adalah malaikat.BUKAN minta pada malaikat,jin,percaya pada kadam BATU MUSTIKA.batu itu ini berbagai barangan mistik.TIDAK ADA PERANTARAAN DISI ALLAH.Hidup sementara.untuk apa kita dihidupkan?1.Mencari ...............2.Mencari taraf kita dialam sesudah mati a)neraka ada 7 tahap di dunialah ujian penilaian untuk kita di tempatkan b)syurga ada 7 tahap di dunia amalan kita dinilaikan jika beriman pada allah. 3.APA YANG KITA CARI.koka? batu mustika? buntat? wang berjuta? perempuan?4.APA YANG KITA DAPAT? untuk apa dan apa tujuan sebenar kita? AKIDAH ITU WAJIP DIJAGA.HATI MAU MULIA. MARI KITA KEMBALI KEASAL KITA MUSLIM SEJATIbantu lah aku wahai tuhan yang satu.KITAP TERJEMAHAN ADA YANG DIPESONGKAN kerana politik,pemerintah,peribadi,tersalah terjemahan,kemajuan dan untuk tujuan pengikut yang ramai.ADA KITAP YANG DI UBAH SUAI BERTUJUAN EKONOMI DAN POLITIK.

: AMMART.(ma 0140456-T)::Zamzuri bin Ibrahim.
   
   


Pesanan:asingkan dgn koma.
Jangan lupa:dengan koma pisahan tajuk.
klik gambar dan lihat kat bawah